tisdag 17 juni 2008

Jag gjorde fel

Jaha.

Jag trodde att Du skulle stå upp för Dina väljare, Fredrick. För det är inte bara partipiskan som sätter folk i riksdagen, någon måste rösta på partiet också.

Men Ok, än har inte knapparna tryckts så hoppet är det sista som överger en usel liten väljare.

EDIT: Några timmar senare: Nu ha SvD redigerat artikeln - när jag skrev posten påstod de att (c) som helhet skulle rösta "ja" - nu talas det om återremiss, vilket är ett steg i rätt riktning. Rubriken gäller alltså i dubbel bemärkelse. Nå, vi lär få visshet imorgon. Som sagt, hoppet är det sista som överger väljaren :)

Ytterligare någon minut senare: Såja, nu har jag läst om talet som Fredrick höll i riksdagen. Sorry, för de hårda orden ovan - än finns det ju hopp. Men det bisarra i den här historien är ändå att det över huvud taget skall behöva hamna här. Det är den borgerliga regeringen som försöker drivba genom denna Storebrorslag. Det var inte riktigt så jag tänkte när jag röstade senast. Och i ärlighetens namn röstade jag ju inte bara på Fredrick Federley utan en hel Allians för Sverige. Självfallet begriper jag att man inte kan tycka som jag i varje fråga, men skälet till att jag alltid låtit min gröna färg dra mot blått är att jag värderar individens rätt högra än statens. Så detta är inte vilken fråga som helst. Begrips?

Andra bloggar om: , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Han avser rösta återremiss, alternativt avslag om detta ej går igenom. Hade du väntat dig att han skulle ge Reinfeldt en dansk skalle och gå med i Piratpartiet?

Näe, återremiss är det rimligaste som går att hoppa på, då förslaget har generellt stöd av s, m och fp. Vad som är viktigt nu är att de inte tillåts skynda igenom lagförslaget igen med bara kosmetiska ändringar. Håll trycket mot ledamöterna uppe.

Besökaren sa...

jesper: Som jag skrev i ändringen så har SvD ändrat artikeln. Vad gäller kommentaren ifall jag "väntat mig t han skulle ge Reinfeldt en dansk skalle och gå med i Piratpartiet" så ... tja, vad tror du själv?

Anonym sa...

Jag hade väntat mig att han skulle rösta ja, något han mer eller mindre förvarnat om på sin blogg. Att han inte gjorde det var väl iofs inte heller särskilt oväntat avseende senaste dagarnas bloggstorm.

Nu när jag läst din edit i helhet (något jag verkade missat förut) kan jag inte göra annat än hålla med. Piratpartiet ftw nästa val.