måndag 17 mars 2008

Ingen reklam, tack

På min dörr står det: ”Ingen reklam, tack” med kalligraferade bokstäver. Detta respekteras utom en gång i månaden då det trillar ner en färgglad liten skrift från Svenska Kyrkan i Jämtland. Den är utformad precis som vilken annan reklambroschyr som helst, bortsett från att det handlar om tro och inte grejer. Det finns till exempel information om hur man går med i kyrkan och i vissa nummer någon liten artikel om varför man skall göra det. Jag har gått ur kyrkan, jag är inte kristen och jag kommer inte att bli det för att ni trycker ner oönskad reklam i min hals eller brevlåda. Så respektera då att jag inte vill ha era broschyrer! Reklam är reklam oavsett vad man säljer.

Förresten har jag med belåtenhet konstaterat att min demokratistafett redan börjat löpa. Däremot vägrar nyligen.se uppenbarligen att ta emot mina pingar. *mutter*

Andra bloggar om: ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror aldrig någon har berättat för mig hur jag ska gå med i svenska kyrkan, är det inte adresserat till dig då?

Besökaren sa...

nej. det är ett sånt där jävla massutskick som ICA Kvantum eller El-Giganten också kör med...

Anonym sa...

Ahh. Förföljd av brevbäraren. Även brevbäraren kontrolleras av finska postverket, Nixon, fluortanterna etc. Jag vet hur det känns.

KM

Lukas Romson sa...

Vad du behöver är en bättre "Ingen Reklam - Tack!" - skylt. Den här killen gör fantastiska, fungerad emin skrivare skulle jag sätta upp den med rebusen...
http://www.rebas.se/humor/ingenreklam.shtml

Och den om DN, saknar DN, SvD är gratis för närvarande, men otillfredställande. Grums.

älvan sa...

Jag har också fått ett sån´t! Fast från Täby församling då förstås. Vad får dem att tro att jag vill ha ett när jag precis gått ur kyrkan? Eller är de kanske sokm Radiotjänst, som verkar tycka att det är okej att inte betala tv-licens så länge du har en tv...

Emelie sa...

Det är för att det antagligen räknas som samhällsinformation - som ska delas ut till alla oavsett vad det står på dörren. Har delat ut reklam själv. (Kommer aldrig mer göra det)